Nyanländ - vill bara krama om honom

Sitter på tåget från Gbg till Trollhättan och en kvinna kommer in med en ung grabb som varken kan svenska eller engelska och hon vill ha hjälp att säkra att han kliver av i Vänersborg. Hon kramar om honom och han gråter så förtvivlat, när de kramas, när hon går och när tåget lämnar perrongen. Klappar honom på knät och vill ge honom lite värme. Jag antar att han skall till Restad gård och jag hoppas han blir väl omhändertagen där och av hela svenska folket. Han verkar så fin- men jag skulle också känt mig utlämnad på ett tåg alldeles själv utan att kunna göra sig förstådd. Skickar dig - du okända massor av välvilja och önskan om att du skall få ett bra liv💕



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

DoReDone.blogg.se

Jag älskar att återanvända saker och är ofta kreativ i mitt skapande för såväl material, växter som för mat. Här delar jag med mig av min vardag och jag lägger in vad som helst - när som helst - och ser denna blogg som min egna dagbok :-)

RSS 2.0